Софт-Портал

Tt racing

Рейтинг: 4.7/5.0 (496 проголосовавших)

Категория: Android: Гонки

Описание

The Isle of Man Tourist Trophy

The Isle of Man Tourist Trophy

Чтобы вступить в группу, Вам необходимо войти .

Информация

Описание: это группа для тех кто считает Tourist Trophy самой зрелищной гонкой,а также для тех кто хотел бы знать о ней больше.

Сегодня отношение к TOURIST TROPHY-вопрос. патриотизма.Британцы до сих пор не считают полноценым гонщиком того,кто не гонялся на острове Мэн.Зарубежные звёзды- в их числе VALENTINO ROSSI-заявляют,что на такой опасной трассе они не появятся ни за какие деньги! С 1907 по 2006 годы здесь погибли 223 гонщика.

Остров Мэн расположен в Ирландском море,зажатом между Великобританией и Ирландией.На острове часты дожди и туманы.Трасса гонки с1911года состовляет 60 км.причём перепад высот-около 400м.Трасса изобилует поворотами и перепадами высот,часто проходит меж каменных изгородей и среди домов на обычных дорогах общего пользования.

Абсолютный чемпион по числу выигранных гонок TOURIST TROPHY-JOEY DUNLOP-он побеждал здесь 26 раз,

причем в разных классах.

Трассе в 2007 году исполнилось 100лет! 1907-2009 -по праву может считаться самой старой трассой в мире.

Победитель самой первой гонки 1907 года прошёл дистанцию со средней скоростью-61,5 км/ч.

1925 году-100км/ч

1957 году-160,9км/ч

2006году-208км/ч JOHN McGUINNES HONDA CBR1000RR FIREBLADE

2010год-214.4 км/ч Брюс Ансти Suzuki GSX-R1000 Место: Санкт-Петербург, Россия

Tt racing:

  • скачать
  • скачать
  • Другие статьи, обзоры программ, новости

    Isle_of_Man_TT: definition of Isle_of_Man_TT and synonyms of Isle_of_Man_TT (English)

    Isle of Man TT

    John McGuinness 17:12.30 131.578 mph/211.754 km/h (2009 )

    The International Isle of Man TT (Tourist Trophy) Race is a motorcycle racing event held on the Isle of Man and was for many years the most prestigious motorcycle race in the world. The event was part of the FIM Motorcycle Grand Prix World Championship during the period 1949–1976 before being transferred to the United Kingdom after safety concerns and run by the FIM as the British Grand Prix for the 1977 season. The Isle of Man TT Races became part of the TT Formula 1 Championship during the period 1977–1990 to preserve the event's racing status. From 1989 the racing has been developed by the Isle of Man Department of Tourism as the Isle of Man TT Festival .

    The race is run in a time-trial format on public roads closed for racing by the provisions of an Act of Tynwald (the parliament of the Isle of Man). The first race was held on Tuesday 28 May 1907 and was called the International Auto-Cycle Tourist Trophy. [ 1 ] The event was organised by the Auto-Cycle Club over 10 laps of the St John's Short Course of 15 miles 1,470 yards for road-legal touring motorcycles with exhaust silencers, saddles, pedals and mud-guards.

    The winner of the single-cylinder class, and overall winner of the first event in 1907. was Charlie Collier riding a Matchless motorcycle in a time of 4 hours, 8 minutes and 8 seconds at an average race speed of 38.21 mph. The winner of the twin-cylinder class was Rem Fowler riding a Peugeot engined Norton in a time of 4 hours 21 minutes and 52 seconds at an average race speed of 36.21 mph. [ 2 ] The trophy presented to Charlie Collier as the winner of the 1907 Isle of Man TT Race, was donated by the Marquis de Mouzilly St. Mars. [ 3 ] It featured a stylised version of Olympic God Hermes by Giovanni Da Bologna as a silver figurine astride a winged wheel. The trophy was similar in design to the 18 carat gold Montague Trophy presented to John Napier (Arrol-Johnston) as the inaugural winner of the Isle of Man Tourist Trophy car race in 1905 now known as the RAC Tourist Trophy. [ 4 ] The Marquis de Mouzilly St. Mars Trophy is now presented annually to the winner of the Isle of Man Senior TT Motor-Cycle Race.

    The 2007 Isle of Man TT was the Centenary event which ran between 26 May and 8 June 2007 and featured a special Re-enactment of the 1907 Isle of Man TT Race [ 5 ] held on the village green next to Tynwald Hill in St John's on Monday 28 May 2007. [ 6 ] The vintage parade of 100 classic motorcycles [ 7 ] for the Centenary Re-enactment on the original St John's Short Course was flagged away by former World Motor-Cycle Champion Geoff Duke. [ 8 ] The first of the participants to be flagged away was the recently restored twin-cylinder Peugeot-Norton [ 9 ] ridden by Rem Fowler during the first Isle of Man TT Race in 1907. Also participating in the 2007 Re-enactment was TT race competitor Guy Martin riding a 1938 Triumph Tiger 100 500 cc [ 10 ] and other former TT competitors including Alan Cathcart, Sammy Miller. Nick Jefferies and Mick Grant also completed the Re-enactment lap. [ 11 ]

    Early TT race history (1904–1910) Gordon Bennett and Tourist Trophy car races

    Motor racing began on the Isle of Man in 1904 with the Gordon Bennett Eliminating Trial and were originally restricted to touring automobiles. As the Motor Car Act 1903 placed a speed restriction of 20 mph on automobiles in the UK, Julian Orde, Secretary of the Automobile Car Club of Britain and Ireland approached the authorities in the Isle of Man for the permission to race automobiles on public roads. [ 12 ] The Highways (Light Locomotive) Act 1904 gave permission in the Isle of Man for the 52.15 mile Highlands Course for the 1904 Gordon Bennett Eliminating Trial which was won by Clifford Earl (Napier) in 7 hours 26.5 minutes for 5 laps (255.5 miles) of the Highlands Course. The 1905 Gordon Bennett Trial was held on 30 May 1905 and was again won by Clifford Earl driving a Napier automobile in 6 hours and 6 minutes for 6 laps of the Highland Course. This was followed in September 1905 with the first Isle of Man Tourist Trophy Race for racing automobiles, now known as the RAC Tourist Trophy and was won by John Napier (Arrol-Johnston) in 6 hours and 9 minutes at an average speed of 33.90 mph. [ 13 ]

    International Motor-Cycle Cup Race (1905)

    TT racing abandoned - Motorsports

    Isle of Man TT racing abandoned

    Last update 08/06/2011 at 16:51 - Published on 08/06/2011 at 15:48

    By Eurosport - 08/06/2011 at 16:51

    Wednesday's racing at the Isle of Man TT has been abandoned due to heavy rain.

    The second Supersport race, already delayed by two hours, was not two laps old when the red flags were brought out.

    Michael Dunlop was leading his brother William by 10 seconds with Dan Kneen third.

    Keith Amor and Mark Parrett fell, with the latter suffering ankle injuries and the former unharmed.

    The majority of the circuit was okay for slick tyres, but as Amor told Radio TT before the race: "I don’t want to take any more gambles than I need to. You could be doing 140mph round a corner and hit a damp patch and that’s it, it could be over."

    Mark Parrett also crashed and sustained an ankle injury.

    The race has begun in controversial circumstances, with Bruce Anstey, John McGuinness and Guy Martin joining Amor in an unofficial rider meeting before the start to decide whether to compete.

    No one pulled out, however, ahead of the four-lap race.

    McGuinness said afterwards: "I was really cautious through the damp bits. Going into Union Mills I could see spray coming off the tyres off two of the back runners.

    "It was no surprise to hear that Keith came off. I don’t know how Guy stayed on; he was really hanging on and the wheel went over his legs.

    “I think I’d rather wipe my backside with a broken bottle than do that again.”

    The second sidecar race and SES TT Zero race were to come - organisers decided to move the programme to Thursday.

    Isle of Man TT: Roadracing во всей красе - новая редакция!

    Isle of Man TT: Roadracing во всей красе - новая редакция!

    Гонки на супербайках и классических мотоциклах по острову Мэн - Isle of Man TT (IOMTT) стали одним из центральных событий в спортивном календаре, из числа не имеющих прямого международного статуса, но де-факто притягивающих внимание миллионов фанатов по всему миру.

    108-я редакция Isle of Man TT будет первым событием, которое организатор надеется вывести на уровень многоэтапной мировой ТТ-серии в ближайшие 3-4 года. Серия гонок турист-трофи может включить в себя не только IOMTT и Northwest, но и другие события аналогичной направленности, например, в Японии, где roadracing (гонки по дорогам общего пользования) делали историю, но затем стали вне закона, хотя некоторые из ежегодных мероприятий проводятся при поддержке региональных властей и собирают много участников и зрителей.

    Только на гонках турист-трофи можно официально почертить плечом. об стену. на скорости 200 км/ч

    Что? Где? Когда?

    Остров Мэн расположен приблизительно в центре между Шотландией, Уэльсом, Англией и Ирландией. Две самые удалённые друг от друга точки этого побережья находятся на расстоянии 52 км. При этом общая протяжённость береговой линии острова 160 км. Небольшой остров со скудными природными ресурсами и скучноватыми ландшафтами раз в год удваивает свое население. Уже много лет популяция острова колеблется около отметки в 76000 человек. Но с 2013 года, в конце мая-начале июня буквально удваивается за счет 70000-80000 фанатов, которые приезжают в Дуглас (столицу Острова) и расселяются по окрестностям. Две "счастливые недели" в году приносят местным лендлордам больше дохода, чем их основной бизнес: в XX веке мотогонки на Острове стали культом. Факт, что и многие россияне стремятся отправиться на Isle of Man и лично прикоснуться к легенде. Особым шиком является путешествие туда на мотоцикле, с палаткой (ведь на отели и пансионы бронируются не менее, чем за 6-8 месяцев и становятся "золотыми").

    Джон МакГиннесс на старте

    В 2015 году Фестиваль на острове Мэн стартует в субботу, 30 мая со свободных практик и продлится до вечера пятницы, 12 июня. По традиции, он будет разделен на две недели: с 30.05 по 05.06 - неделя свободных тренировок, с 06.06 по 12.06 - гонки, которые будут проводиться раз в два дня.

    Первый день - Суббота, 6 июня:

    Superbike TT (1 гонка) и Sidecar TT (1 гонка)

    Второй день - Понедельник, 8 июня:

    Superbike TT (2 гонка) и Supersport TT (1 гонка)

    Третий день - Среда, 10 июня:

    TT Zero Challenge, Supersport TT (2 гонка) и Sidecar TT (2 гонка)

    Четвертый день - Пятница, 12 июня:

    Lightweight TT и PokerStars Senior TT

    Гонки типа турист-трофи притягивают зрителей, прежде всего, потому это по-настоящему опасно. Isle of Man TT проводится на дорогах общего пользования, где в обычный день действует ограничение до 40 км/ч: сотня "слепых" поворотов, каменные тоннели, мосты и мостики, неровности и кочки, асфальт сменяется брусчаткой в городах, через которые проходит 37-мильная трасса. Даже в погожие дни местные стараются не ездить по этим шоссе быстрее 80 км/ч. Но на неделе гонок и подготовки к ним дороги перекрывают. Только в этот период можно стать свидетелем того, как 200-сильные супербайки совершают головокружительные прыжки на крутых перепадах высот в Рэмси, а также на легендарном "горбатом" мосту Ballaugh Bridge, рядом с которым уже установлены несколько памятных досок с именами погибших там мотогонщиков.

    Карл Харрис не доехал до финиша в 2014 году

    В прошлом году при неудачном приземлении на Ballaugh Bridge погиб еще один известный пилот - Боб Прайс, в тот же день, на другом конце острова лишился жизни популярный Карл Харрис. Всего же за вековую историю IOMTT в книгу памяти вошли 240 имен.

    Колыбель MotoGP

    Isle of Man TT проводится в Дугласе с 1907 года ежегодно, исключением стали годы Первой и Второй Мировых войн. После 1945 года популярность островных сражений вновь пошла наверх: Британия занимала одну из ведущих ролей в мировой авто- и мотоиндустрии, тогда как Япония, Италия и Германия начинали все с нуля. На Остров ехали инженеры со всего света, чтобы посмотреть на последние разработки английских конструкторов.

    Заводская команда Honda на Isle of Man TT (1959)

    Именно здесь началась история чемпионата мира по Большим Мотоциклетным Призам (MotoGP): самое первое Гран-При в истории - Tourist Trophy IOMTT было разыграно на Острове, в рамках ежегодного уикенда 17 июня 1949 года. Международная Мотоциклетная Федерация (FIM) собрала в Великобритании всех ведущих производителей. Вскоре, именно на Острове к игре подключились японские производители, которые и сами начинали с гонок турист-трофи в Японии - с ежегодного заезда на гору Фудзияма. Первым в GP вступил завод Honda, затем Suzuki, лишь несколько лет спустя и Yamaha.

    Гонки Мото Гран-При на о.Мэн стали схваткой японских заводов в 60-х

    Самый кровавый год в истории мотогонок на острове Мэн - 1977-й. Тогда за 2-е недели проведения соревнований разбились 6 спортсменов насмерть. Остров Мэн стал самым опасным этапом в MotoGP, поэтому участники просто отказались выступать на нём, так что FIM приняла решение - раз и навсегда отказаться от Острова и вообще, проведения гонок на дорогах общего пользования. После, в течение 10 лет все европейские этапы были переведены на закрытые автодромы. Были перестроены TT Assen Circuit и Automotodrom Brno, а трассы, которые не захотели повышать уровень безопасности и доводить его до требований FIM, покинули календарь навсегда.

    Что нового в 2015 году?

    Многочисленные споры о целесообразности проведения гонок TT на Острове, впрочем, не мешают IOMTT каждый год обновлять рекорды посещаемости и дарить фанатам незабываемые впечатления. Яркий тому пример - последний чемпионат Isle of Man TT в 2014-ом году. Гонка, спонсируемая PokerStars. была на высшем уровне. Видео-ролики с трека захватывают, некоторые моменты шокируют, но неизменно - притягивают внимание. Могут ли не впечатлять гонки, где дистанция в 300 км проходится на средней скорости 211,7 км/ч. Абсолютный рекорд скорости в 2014 году обновил Брюс Ансти, сделавший круг по Mountain Course на Honda CBR1000RR за 17 минут 6.682 секунды.

    Впервые, на трассе появится турбированный гипербайк Kawasaki H2R, от которого ожидают установления неофициального рекорда скорости (если организаторы решат допустить его к квалификации, конечно). Пока же подтверждено участие легенды British Superbike Криса "Крутого" Уокера в специальной скоростной сессии на 300-сильном байке, чтобы установить рекорд в официальной засечке на прямой в Салби. На данный момент этот рекорд составляет 331.51 км/ч, который так же принадлежит Брюсу Ансти и его Honda Fireblade.

    Saroléa Electric Superbike SP7 выйдет против Lightning LS-218 в TT Zero Race

    Одним из главных вопросов 2015 года станет схватка сразу нескольких электробайков из серии TTXGP с бензиновых в рамках одного заезда. Ожидается, что американская Lightning выставит свой 200-сильный электросупербайк Lightning LS-218 в классе Superbike. Lightning, в любом случае, примет участие в заезде TT Zero Race, организованной специально для байков на батарейках. Другой участник IOMTT - электросупербайк Saroléa Electric Superbike SP7, представленный на выставке Autoworld в Брюсселе - наиболее вероятный конкурент LS-218.

    В завершение гоночных дней, тех, кто еще не оглох от громкой музыки и звуков моторов ожидает приятный бонус на трассе Southern 100, расположенной на юге о.Мэн: там состоится "тестовая" гонка Bennetts 2015 Classic TT, основная программа которой намечена на конец лета в рамках Manx Grand Prix (22-29 августа 2015).

    Как это было в 80-х? Можно будет посмотреть на тестовой гонке TT Classic

    Isle of Man TT

    W hen I was a boy, I read about racers like Bill Lomas, Geoff Duke, John Surtees and Mike Hailwood.

    The races they competed in, and the photos of the bikes they rode captured my imagination.

    I watched a Path й News clip at the cinema and was totally entranced - I wanted to be Mike Hailwood and ride a Mondial.

    I subsequently read and watched the news films about the Isle of Man Tourist Trophy (IOM TT) and desperately wanted to go but there was not much chance of that for a 13 year-old with my background.

    First run as a ‘formal’ bike race in 1907 (although motorcycles did race here in 1905), the history of the TT is packed with famous motorcycles and famous racers. It used to be part of the Grands Prix calendar – the likes of Hailwood, Surtees, Agostini, Sheene et al had no choice but to race there and it was not a popular venue with some riders.

    The TT has been described as, “…the most dangerous mongrel of a road race in the world, a place so alienated from mainstream motorcycle racing that it had produced, mainly by a process of elimination, a special breed of iron-arsed riders who were absolute specialists.” (John Britten by Tim Hanna. Craig Potton Publishing). Read all about it and be amazed. As I was at 13 years old.

    Over the years, the ambition to go to the TT never waned but life sort of got in the way. I traveled with my work and was never in the right place at the right time. Until 2005 that is, when I grabbed the opportunity with both hands.

    “The greatest road race in the world”? I have to admit that I was unprepared for what I was to encounter during the TT week and it exceeded my expectations a hundredfold. To capture the essence of the TT and explain it to someone who has never experienced it is not easy but I will try.

    Getting There

    I had been on a fishing holiday in Scotland the week before the TT and I got back home at about 22:00 after a 600 mile drive. I had planned to get a few hours sleep before riding to Liverpool but in the event, I was like a wee boy at Christmas and too wired-up to sleep. I gave up at 03:00, got dressed, got on my bike and rode off into the dawn towards Liverpool and the ferry. My pilgrimage had begun.

    Travel is via ‘Steam Packet’ Ferries out of Liverpool and Heysham when traveling from the UK mainland. Well-versed in carrying motorbikes (they must get more practice at it then just about any other ferry company in the world), the service is fine but can be a little ‘vague’ at times. During my week there, people were booking tickets 1 and 2 years in advance for future TT’s.

    The Boyo’s

    People had traveled from the 4 corners of the earth for the week and I was camped near a mixed group who had gone across with Biketours UK.

    Endurance (TT Racing Simulator)

    Личное мнение

    В нашей базе игр содержится вся важнейшая информация о Endurance(альтернативные названия: TT Racing Simulator) - дата выхода игры в России на PC и в других регионах и на других платформах, свежие скриншоты, минимальные и рекомендуемые системные требования, а также другая информация.

    Если вы ищите где можно купить или скачать Endurance. то не спешите запускать торрент клиент. Помните, что скачивание игр с торрентов наносит непоправимый ущерб игровой индустрии, скачивая игры вы обворовываете разработчиков и издателей, поэтому на этой странице вы, возможно, найдете информацию о ценах и ссылки на скачивание и покупку игры в Steam, где продаются только лицензионные версии игр.

    Ну а если вы еще не приняли решение о покупке или скачивании Endurance или уже прошли игру, то можете посмотреть отзывы других игроков, найти похожие игры, оценить игру лично и узнать оценку ведущих игровых изданий, посмотрев рейтинг Metacritic. Кроме того, вы можете написать мини-рецензию на Endurance, которая поможет понять другим пользователям составить предварительное впечатление об игре.

    Все о Endurance — только в базе игр VGTimes.Ru!

    Вам нравится VGTimes.Ru?

    Team TT - Race One - PlayStation Forum

    The three days hotlap is settled in this way:

    There will be one car on one track where You have to drive Your best. The car isn't amongst the cars to choose from in the main event, and neither is the track.

    ONLY TIMES POSTED IN THIS THREAD WILL BE COUNTED.

    THE TEAMS ARE CREATED IN THIS WAY:

    Depending on how many will participate there will be from three drivers or more in each team. If it happens some teams get one driver more than other teams, the slowest drivers time won’t count.

    If it turns out there are drivers who are much slower than other drivers, they will be gathered in one separate team.

    The main Team TT event will run for a week. Every team chose cars after own choice.

    * There will be 5 cars to choose from

    * The cars cannot be similar in each team

    * The cars cannot be changed or exchanged when the main TT starts

    * The five cars will be revealed as soon as the hotlap TT ends (gives You 3-4 days to select car)

    * The type of track will be revealed as soon as the hotlap TT ends but not which.

    The times from each team will be added together. The team which in the end used less time together, wins. Therefore it's important for each team to guide and help each other.

    TT Racing Sidecars

    TT Racing Sidecars

    By John Glimmerveen. Classic Motorcycles Expert

    Born and educated in the United Kingdom, John Glimmerveen has been involved with motorsport for more than forty years. This involvement started with motorcycles when he competed in Trials, Motor-Cross and eventually Road Racing–both on solo and sidecars.

    He competed at all levels in a successful career that spanned eighteen years. When he retired from riding, he worked for a number of international race teams both in Europe and the United States, culminating in a period working as a race technician for Keith Huewen in Motorcycle Grand Prix.

    Updated December 07, 2015.

    The Isle of Man TT races will celebrate the first appearance of sidecars on the TT course some 90 years’ ago—in 1923. The sidecars will complete a parade lap on Senior Race day, Friday, June the 7th.

    Many of the legendary riders, passengers, and machines will be in the parade, giving fans the chance to see some of the amazing machines in action once again.

    Windle Yamaha

    First off on their parade lap will be Stuart Muldoon with passenger Chris Gusman on the ex-Jock Taylor race-winning outfit of 1982.

    Continue Reading Below

    This is the same Windle (named after sidecar builder Terry Windle) Yamaha machine that Taylor used with passenger Benga Johansson to set an incredible 108.28 mph average lap on.

    An outfit used in the 1980 European Championships by Steve Webster, a 500-cc Windle Yamaha, will be driven by TT sidecar legend Dave Molyneux.

    More modern sidecars will be included in the parade lap, too. The winner of the 2010 and 2011 sidecar TT’s, Klaus Klaffenbock, will use his race winning machine from those years and a rare appearance on the TT course of a long wheel-based chassis'd (the long wheel base chassed sidecars are not allowed to race in the TT) LCR Suzuki can be seen when three-time British Champion Tim Reeves along with passenger Dan Sayle take to the course.

    Barton Phoenix

    Another interesting sidecar from the 80s is the 750-cc Barton Phoenix. The engine was designed and built by Barry Hart and Tony Ryan (remember the Silver Dream Racer movie?) and won the 1986 race with Nigel Rollason. His old passenger, Colin Bairnson, will be in the chair for the parade lap.

    One of the most successful manufacturers of sidecars, having won 19 world titles, is BMW. They will be represented by Stuart Applegate with passenger Greg Mahon on a 1971 BMW 1000, while former passenger Alan Blackhurst will do the driving of a 1970 750-cc BMW.

    Continue Reading Below

    And we can't forget Brian Alflatt and Heath Lane who will also be BMW-mounted.

    Local riders Eric Bregazzi and Jimmy Creer will be out on the 1989 race-winning outfit of Dave Molyneux--a TZ 750 Yamaha.

    Technically Advanced Sidecars

    One of the most technically advanced sidecars (for its time) will be out on the TT parade lap in June, too. The monocoque chassed outfit of Trevor Ireson caused a stir in the 80s by replacing the entire steel tube frame of a racing sidecar with Aluminum alloy sheets—the technology was based on similar trends in F1 car racing. The suspension was also race car based and caused much controversy, as many of the older sidecar enthusiasts felt these machines were deviating away from the "conventional" motorcycle with a sidecar layout.

    A typical example of what many classed as a "conventional" sidecar will be a replica of the 1969 649-cc Triumph Kneeler. The outfit will be driven by the original builder and rider Graham Alcock and will be passengered by Broderick Wilson.

    The 1923 Isle of Man TT was the first time the Sidecar TT race was run over three laps (113 miles) of the Mountain Course and was won by Freddie Dixon and passenger Walter Perry with a special Douglas banking-sidecar at an average race speed of 53.15 mph.

    Important records:

  • First sidecar race at the TT was 1923
  • First over 100 mph lap (102.8) by a sidecar was recorded in 1977 by George O'Dell and Kenny Arthur, riding a Yamaha
  • Current sidecar lap record stands to Nick Crowe and Dan Sayle at 116.667 mph and was set in 2007
  • Most successful TT sidecar racer is Manxman Dave Molyneux who is a 13-times TT winner